လူၾကိဳက္မ်ားေသာ စာေပမ်ား

Monday, October 29, 2012

တို႔ရြာေက်ာင္းရဲ႕ ပြဲေတာ္မ်ား(၁)


ေတာရြာဓေလ့ပြဲေတာ္မ်ားသည္အလြန္ပင္  ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ေကာင္းသည္။ေပ်ာ္ရြင္ခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ 
 ေကာင္းေသာ ေတာရြာဓေလ့ပြဲေတာ္မ်ားကို ေရွးလူႀကီးသူမမ်ားက ဘာသာေရးကိုလူေတြ  အေလးထားဂရုျပဳမိေစရန္ႏွင့္ဘာသာတရားကိုင္းရႈိင္းၿပီးကုသိုလ္တရားတိုးပြါးေစရန္ဆိုတဲ့ရည္ရြယ္ ခ်က္မ်ားႏွင့္  ပြဲေတာ္မ်ားကိုစီမံဖန္တီးၿပီးထားခဲ့ၾကသည္။ဒဂုံေတာင္ပိုင္းၿမိဳ႕နယ္တာေၾကာင္ကေလးေက်းရြာ
(ယခု-၂၆ရပ္ကြက္)ရွိရြာမေက်ာင္းတိုက္ႀကီးသည္ ေရွးပေ၀သဏီကတည္းကတည္ရွိသည့္ေက်ာင္း တိုက္ႀကီးျဖစ္သည္။ ေက်းရြာမ်ားဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ၿပီးၿမိဳ႕ရြာမ်ား
ျဖစ္လာေသာ္လည္း ေတာဓေလ့ ေတာဟန္ႏွင့္ ေက်းလက္သဘာ၀ရႈ႕ခင္းမ်ားကိုမူ 
ယခုတိုင္ျမင္ေတြ႕ရဆဲပင္ျဖစ္သည္။
ေက်ာင္းတိုက္ႀကီးအတြင္းရွိ ေရွးေဟာင္းေစတီေတာ္မ်ားဆုေတာင္းျပည့္ဘုရားမ်ား 
 ေသာက္ေရကန္ႏွင့္ ပဒုမၼာၾကာပန္းမ်ားသည္ယခုတိုင္ေတာသဘာ၀ရႈ႕ခင္းမ်ားကို  
ပုံေဖာ္လွ်က္ရွသည္။   ရုိးသားျဖဴစင္ေသာေတာသူေတာင္သားတို႔၏စိတ္ဓာတ္မ်ားလည္း  ရပ္ကြက္သူရပ္ကြက္သားတို႔၏အတြင္းကိန္းေအာင္းလွ်က္ပင္ရွိပါေသးသည္။ထိုအတူပဲ   ေရွးလူႀကီးမ်ားစီမံထားခဲ့ေသာပြဲလမ္းသဘင္မ်ားလည္းယခုတိုင္ထင္ရွားလွ်က္ပင္ရွိသည္။ ဘာသာေရးအေဆာက္အဦးမ်ားစြာရွိေသာ ေက်ာင္းတိုက္ႀကီး၌ဘာသာေရးပြဲေတာ္မ်ားလည္း အမ်ားအျပားပင္ရွိသည္။ထိုပြဲေတာ္မ်ားအေၾကာင္းကိုဗဟုသုတျဖစ္ဖြယ္ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။

၁။ ၀ါဆိုသကၤန္းဆပ္ကပ္လွဴဒါန္းပြဲ
          ႏွစ္စဥ္၀ါဆိုလျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ေန႔သည္၀ါဆိုသကၤန္း၀ါဆိုပန္းမ်ားဆက္ကပ္လွဴဒါန္းေသာ

ေန႔ျဖစ္သည္။ထိုပြဲကိုေက်ာင္းတိုက္ႀကီးရဲ႕ ဥပထမၻကအဖြဲ႔ႏွင့္ ရပ္ကြက္အုပ္ခ်ဳပ္းေရးမႈးတို႔ကဦးစီးၿပီး 

ရပ္ကြက္သူရက္ကြက္သားဒကာဒကာမ်ားကစီစဥ္က်င္းပၾကသည္။က်င္းပလာခဲ့သည္မွာၾကာၿပီျဖစ္

ေသာ္လည္းစနစ္တက်သတ္မွတ္ၿပီးက်င္းပခဲ့သည္မွာဆယ္စုႏွစ္ေက်ာ္မွ်သာရွိေသးသည္။

ေရွးယခင္ကမူ ေက်ာင္းတိုက္ႀကီီးအတြင္း သံဃာနည္းပါးသျဖင့္ မထင္မရွားသာျဖစ္ခဲ့သည္။ေနာက္ပိုင္း

တြင္သံဃာဦးေရတိုးပြါးလာျခင္းလွဴဒါန္းေသာဒကာဒကာမအေရအတြက္မ်ားျပားလာျခင္းတို႔ေၾကာင့္

၀ါဆိုသကၤန္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္းပြဲသည္ပီျပင္ထင္ရွားေသာပြဲေတာ္တစ္ခုျဖစ္လာခဲ့သည္။ ေတာရြာဓေလ့

ထုံးစံမ်ားအတိုင္း အဲဒီေန႔မွာပဲ ၀ါဆိုပန္းမ်ားကိုလည္း ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းၾကသည္။ ၀ါဆိုသကၤန္း 

၀ါဆိုပန္းမ်ားလာေရာက္ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းၾကေသာသူမ်ားကိုလည္းအလွဴရွင္.......တို႔ မိသားစုမွ ႏွစ္စဥ္

 အေကၽြးအေမြးမ်ားႏွင့္ဧည့္ခံေကၽြးေမြးပါသည္။ထူးျခားမႈ႕တစ္ခုအေနႏွင့္ ေျပာရယင္ ေက်ာင္းတိုက္

အတြင္းမွာရွိၾကတဲ့ရုပ္ပြါးေတာ ္မ်ားကိုလည္းအဲဒီေန႔မွာပဲၾကာသကၤန္းမ်ားႏွင့္ပူေဇာ္ဆက္ကပ္လွဴဒါန္း

ၾကသည္။ၾကာသကၤန္းမ်ားကို ဆက္ကပ္ လွဴဒါန္းရာ၌ သာဟတၳိကဒါန အျပင္ေ၀ယ်ာ၀စၥဒါနပါျဖစ္ေအာင္

ဆိုင္မွ၀ယ္ယူ လွဴဒါန္းျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္ပဲ ကိုယ္တိုင္ လုပ္အားဒါနမ်ားျဖင့္ ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းၾကသည္။ 

ၾကာသကၤန္းကို၀ါဆိုလျပည့္ေန႕ကတည္းကႀကိဳတင္ၿပီးျပဳလုပ္ထားၾကသည္။၀ါဆိုလျပည့္၏ ၾကာသကၤန္း

မ်ားျပဳလုပ္ေသာေန႔သည္လည္း အထူးပင္စည္ကားလွသည္။ ၾကာသကၤန္းလိုင္းဆြဲသူမ်ားပန္းပြင့္ေဖာ္သူမ်ား ၾကာ၀တ္ဆံေဖာက္သူမ်ားႏွင့္လုပ္အားဒါနျပဳၾကသည္မွာအထူးေက်ႏူးဖြယ္ေကာင္းလွသည္။

၀ါဆိုလျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ေန႔မွာ ျပဳလုပ္ၿပီးသားၾကာသကၤန္းမ်ားကို ေက်ာင္းတိုက္အတြင္းမွာရွိၾကေသာ 

ရုပ္ပြါးေတာ္မ်ားကို ကပ္လွဴ ပူေဇာ္ၾကသည္။၀ါဆိုသကၤန္းဆပ္ကပ္ပြဲကိုလည္းအခန္းအနားအစီအစဥ္ျဖင့္စည္

ကားစြာက်င္းပၾကသည္။ တက္ေရာက္လာၾကေသာ ၀ါဆိုသကၤန္းအလွဴရွင္မ်ားက ေက်ာင္းတိုက္အတြင္းမွာ

 ၀ါဆို၀ါကပ္ၾကမည့္ သံဃာေတာ္ အပါး (၈၀) ေက်ာ္တို႔အား အသီးအသီး ၀ါဆိုသကၤန္းမ်ား 

 ဆပ္ကပ္လွဴဒါန္း ၾကသည္။  ညဘက္မွာေတာ့ ေက်ာင္းတိုက္အတြင္း ၀ါဆိုၾကမည့္ သံဃာေတာ္မ်ားက

 ႀကီးစဥ္ငယ္လိုက္ ၀ါဆိုၾကသည္။ 

ဤသည္ကားတိုးေၾကာင္ကေလးရြာမစာသင္တိုက္၏ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း၀ါဆိုလျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ေန႔မွာ 

က်င္းပျပဳလုပ္ေသာ ၀ါဆိုသကၤန္းႏွင့္ ၀ါဆိုပန္းမ်ားဆက္ကပ္ လွဴဒါန္းပြဲျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါသည္။ 

   ရုပ္ပြါးေတာ္မ်ားအား ၾကာသကၤန္းမ်ား ကပ္လွဴထားသည္ကို ဖူးေတြ႕ရစဥ္.         






သံဃာေတာ္မ်ား၀ါဆို၀ါကပ္ရျခင္းအေၾကာင္း
 
သံဃာေတာ္တုိင္း၀ါဆုိလျပည့္ေန႔တြင္၀ါကပ္ေတာ္မူၾကရပါသည္။၀ါကပ္ျခင္းကုိ၀ါဆုိျခင္း၊၀ါ၀င္ျခင္းဟု

လည္းေခၚေ၀ၚၾကသည္။ ၀ါကပ္ျခင္း အဓိပၸါယ္မွာ ၀ါတြင္းသံုးလပတ္လံုး အေရးႀကီးေသာ ကိစၥရပ္ငါးခုမွ 

အပ ေက်ာင္းတုိက္တစ္ခု၏အရာမ္(၀င္း)အတြင္းတြင္သာညဥ္႔အိပ္ညဥ္႔ေနသီတင္းသံုးေနရ ျခင္းကုိဆုိ

လုိသည္။ ၀ါဆုိလျပည့္ေန႔တြင္၀ါကပ္ရမည္၊  ၀ါဆုိရမည္ဟု သာမန္ ဆုိလုိက္ေသာ္လည္း  အမွန္ကား 

၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္ (၁) ရက္တြင္မွ၀ါကုိစတင္ကပ္ရ၊ ၀င္ရျခင္းျဖစ္သည္။ ၀ါဆုိလျပည့္ေန႔သည္

 ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ ျဖစ္သည့္အားေလွ်ာ္စြာ မိမိ အမွန္တကယ္ သီတင္းသံုးရမည့္ ေက်ာင္း (သုိ႔မဟုတ္)

  ေက်ာင္းတုိက္ အတြင္း  အသင့္ရွိေနရမည္ကုိ  ရည္ရြယ္ကာ  ၀ါဆုိလျပည့္ေန႔တြင္  ၀ါကပ္မည္ဟု 

သာမန္ ဆုိလုိက္ျခင္း  ျဖစ္ေပသည္။  သီတင္းကၽြတ ္လျပည့္ေန႔တြင္ ပ၀ါရဏာျပဳရမည္ကုိေနာက္ျပန္ 

 တြက္ခ်က္ျခင္းအားျဖင့္၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္ ၁-ရက္တြင္၀ါကပ္မွသာလွ်င္သံုးလအတိ ျပည့္မည္ ျဖစ္ေသာ

ၾကာင့္တည္း။ ရဟန္း သံဃာေတာ္တုိင္း ၀ါမကပ္ မေနရ၊ကပ္ကုိ ကပ္ရမည္ဟု ပညတ္ခ်က္ရွိသည္။

 ဗုဒၶျမတ္စြာရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႔၊  ေ၀ဠဳ၀န္ ေက်ာင္းတြင္သီတင္းသံုးစဥ္သံဃာေတာ္မ်ားအားမုိးတြင္းသံုးလ၀ါကပ္

ၾကရန္ပညတ္ခ်က္ထားေတာ္မူသည္။ပညတ္ေတာ္မူရျခင္းအေၾကာင္းရင္းမွာ၊ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္

ျမတ္စြာဘုရား၏ သာသနာျပဳ အဓိဌာန္ျဖစ္ေသာ“မာဧေကန ေဒြ-လမ္းတစ္ေၾကာင္းတည္း ႏွစ္ပါးမသြား

ပါႏွင့္ ” အလုိေတာ္အရ သာသနာျပဳခရီး ၾကြခ်ီၾကသည္။ေန႔မေရြး၊ ညမနား၊ေနမုိးကုိ အန္တု၊ေဆာင္းကုိ 

မမႈ သာသနာျပဳစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ အရပ္အရပ္ အရြာအရြာသုိ႔လွည့္လည္ကာအသိအျမင္မပြင့္လင္းေသးေသာ

သူတုိ႔အား ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ား ျပန္႔ပြါးေအာင္  ေျပာဆုိဆံုးမ  သြန္သင္ၾကသည္။        သုိ႔ျဖင့္ ရာသီမေရြး

 ခရီးထြက္ၾကသည္။ ေႏြရာသီ၊ ေဆာင္းရာသီတုိ႔တြင္ခရီးထြက္သည့္အခါကိစၥမရွိ။လမ္းခရီးမ်ားေျခာက္ေသြ႔

ေနသျဖင့္ ခရီးတြင္သည္။ၾကြလိုသည့္လမ္းခရီးကုိ  အလြယ္တကူႏွင့္အျမန္ေရာက္ႏုိင္သည္။   သုိ႔ေသာ္ 

မိုးတြင္းကာလတြင္ခရီးထြက္သည့္အခါ ျပႆနာရွိႏုိင္သည္။လမ္းခရီးတြင္ရြံႏြံဗြက္အုိင္တုိ႔ျဖင့္ ျပည့္ႏွက္

ေနမည္။ ေခ်ာင္းျမစ္အင္းအုိင္တုိ႔တြင္ ေရျဖင့္  ျပည့္လွ်ံေနမည္။ထုိအခါ  ေကြ႔ရ  ပတ္ရမွသြားႏုိင္သကဲ့သုိ႔၊ 

 ေျမဖုိ႔ထားေသာ  လယ္ကန္သင္းကုိ   လမ္းအျဖစ္ အသံုးျပဳကာ သြားရမည္လည္း ရွိႏုိင္ေပသည္။ 

လယ္ယာလုပ္သည့္ကာလ ျဖစ္သည့္အေလွ်ာက္   လယ္သမားမ်ားက သူတုိ႔ဖုိ႔ထားသည့္  ကန္သင္းကုိ

 ျဖတ္သန္း   သြားလာေနသည္မွာ  ၾကိဳက္မည္မဟုတ္။      ဘာသာျခားလယ္သမားဆုိ ပုိပင္   ဆုိးမည္။

ထုိေၾကာင့္         ခရီးသြားသည့္ရဟန္းကုိ   ျမင္တုိင္း    ကဲ့ရဲ့ျပစ္တင္ၾကသည္။   “သာကီ၀င္ႏြယ္ျဖစ္တဲ့ 

ရဟန္းေတြမ်ား ေႏြမုိးေဆာင္း မေရွာင္ ခရီးသြားေနၾကတာပဲ။       စိမ္းလန္းတဲ့ ေကာက္ေတြကုိ ပ်က္ဆီး 

ပစ္ၾကလုိက္တာ၊ ပုိးမႊားေတြကုိ ျဖတ္နင္းသတ္လုိက္ၾကတာ။စြတ္စုိတဲ့ကာလမွာေတာင္ တေနရာထဲ ေနဖုိ႔ 

မၾကိဳးစားၾကခ်င္ဘူး။ေက်းငွက္သာရကာေတြေတာင္ မုိးတြင္းကာလေရာက္ရင္အသုိက္အျမံဳ  အက်အန 

 ေဆာက္ၿပီး  ေနၾကေသးတာပဲ။  ဒီရဟန္းေတြက  ခရီးထြက္ဖုိ႔ပဲ စိတ္ကူးေနၾကတာ” အစရွိသည့္ 

စကားတုိ႔ျဖင့္ ကဲ့ရဲ့ၾကသည္။ အျပစ္တင္ ၾကသည္။ ေ၀ဖန္ၾကသည္။ 

ဤအမနာပ  စကားသံတုိ႔သည္ ဗုဒၶဘုရားထံ  တုိက္႐ုိက္ ေရာက္လာသည့္အခါ  အမ်ား၏အၾကည္ညိဳခံ

ရဟန္းေတာ္မ်ား အတြက္    သာသနာျပဳလမ္း   ေျဖာင့္တန္းေရးအတြက္     ၀ါကပ္ၾကရန္ ပညတ္ခ်က္

 ထားေတာ္မူရသည္။ ပညတ္ခ်က္အေပၚတြင္ အက်ဳိးခံစားခြင့္လည္း ဗုဒၶက  ဖြင့္ေပးထားသည္။

 ကထိန္သကၤန္း  ဆက္ကပ္သည့္  အလွဴရွင္  ေပၚလာသည့္အခါ  ၀ါတြင္းသံုးလအတြင္း ၀ါမက်ိဳးေသာ

 (ေက်ာင္းျပင္ပသုိ႔ မထြက္ဘဲ ထိန္းႏုိင္ေသာ)          ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ ကထိန္အနိသင္ ၅-မ်ဳိး

 ခံစားခြင့္ရၾကသည္။  ျမန္မာျပကၠဒိန္အရ ေလးႏွစ္ေရာက္တုိင္းပထမ၀ါဆုိဒုတိယ၀ါဆုိဟူ၍ခြဲျခားထား

ေသာ္လည္း သံဃာေတာ္မ်ား၏ ပထမ၀ါဆုိ ဒုတိယ၀ါဆုိမွာျပကၠဒိန္အလုိ မဟုတ္ပါ။၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္

 ၁-ရက္ေန႔တြင္  ၀ါဆုိ  ၀ါကပ္ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ  ပုရိမ-၀ါဆုိ၊  ပုရိမ-၀ါကပ္ ( အရပ္သုံးစကား- 

ပထမ-၀ါဆုိ၊ ပထမ-၀ါကပ္ )    ဟူ၍  ေခၚၿပီး၊  အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္       ၀ါေခါင္လျပည့္ေက်ာ္

 ၁-ရက္တြင္မွ  ၀ါဆုိ ၀ါ၀င္္ ၀ါကပ္ႏုိင္ေသာ သံဃာေတာ္မ်ားကုိ    ပစၦိမ-၀ါဆုိ ပစၦိမ-၀ါ၀င္၊  ပစၦိမ၀ါကပ္

( အရပ္သံုးစကား- ဒုတိယ-၀ါဆုိ၊  ဒုတိယ-၀ါ၀င္ ၊ ဒုတိယ-၀ါကပ္)ဟူ၍ သတ္မွတ္သည္။  

 ၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္၁ရက္ေန႔တြင္၀ါဆုိ၀ါ၀င္၀ါကပ္ေသာသံဃာေတာ္မ်ားသည္သီးတင္းကၽြတ္လျပည့္

ေန႔တြင္ သံုးလျပည့္၍ ၀ါကြ်တ္သည္။ ပ၀ါရဏာျပဳ ရသည္။ကထိန္အက်ဳိး ၅-မ်ဳိး ခံစားခြင့္ ရသည္။ 

၀ါေခါင္လျပည့္ေက်ာ္ ၁-ရက္ေန႔တြင္မွ ၀ါဆုိ ၀ါ၀င္ ၀ါကပ္ေသာ သံဃာေတာ္မ်ားသည္ 

တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔တြင္သံုးလျပည့္၍ ၀ါကြ်တ္သည္။ ပ၀ါရဏာျပဳ ရသည္။ကထိန္အက်ဳိး ၅-မ်ဳိး 

ခံစားခြင့္ ဆံုး႐ႈံးသည္။ ၀ါတြင္း  သံုးလပတ္လံုး  (ပုရိမ+ ပစၦိမႏွစ္မ်ဳိးလံုး)  ၀ါဆုိ ၀ါ၀င္ ၀ါကပ္ထားေသာ

သံဃာေတာ္မ်ားတုိ႔သည္ ကိစၥႀကီး ၅-ရပ္ ေပၚေပါက္လာပါက ၀ါတြင္းကာလ ခရီးထြက္ခြင့္ ရပါေသးသည္။

သုိ႔ေသာ္၀ါပန္ရမည္။၇ရက္၊၇ညမျပည့္မီ(၆ရက္၊၆ည)ကာလအတြင္း၀ါကပ္ထားသည့္ေက်ာင္းကုိအေရာက္

ျပန္လာရမည္ဟု အဓိဌာန္ျပဳ ရြတ္ဆုိရမည္။ ဤကာလအတြင္းမူလ၀ါ၀င္ေသာေက်ာင္းကုိ ျပန္မေရာက္ပါက

၀ါက်ဳိးသည္၀ါပ်က္သည္ဟု ေခၚဆုိသည္။  ၀ါအေရအတြက္က်ဳိးသြားသည္၊ ပ်က္သြားသည္ဟု မမွတ္ယူဘဲ၊

ကထိန္အနိသင္သာမရရွိျခင္း ျဖစ္သည္။၀ါက်ဳိး၊၀ါပ်က္ေသာ္လည္းသိကၡာေတာ္၁၀ါ၊၂-၀ါ ေရတြက္ႏုိင္ပါသည္။

ထုိေၾကာင့္ ၀ါတြင္း၌သံဃာေတာ္မ်ား ညအိပ္ခရီးမထြက္ရဟု ပံုေသတြက္ မထားၾကပါရန္ႏွင့္ ၀ါတြင္းကာလ

ခရီးထြက္ေနေသာရဟန္းေတာ္မ်ားကုိလည္းအျပစ္မျမင္ၾကရန္လုိအပ္လွေပသည္။ေရွးေခတ္ရဟန္းေတာ္မ်ား

ခရီးထြက္ရသည္မွာ“သာသနာျပဳခရီးၾကြခ်ီၾကေလာ့”ဟူေသာ ျမတ္ဗုဒၶ၏စကားေတာ္ကုိ လုိက္နာေနၾကျခင္း

ျဖစ္သည္။ ျပန္ေျပာင္း တင္ျပရမည္ ဆုိေသာ္--၀ါဆုိလျပည့္ညတြင္ တရားဦးဓမၼစၾကာ နားၾကားသည့္ေနာက္

ပဥၥ၀ဂၢီငါးပါးအစုတြင္ အႀကီးဆံုးျဖစ္ေသာ ေကာ႑ညေထရ္  ေသာတာပန္ တည္သည္။  ၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္

၅-ရက္ေန႔တြင္ဒုတိယတရားေတာ္ျဖစ္ေသာအနတၱလကၡဏသုတ္ေတာ္ကုိနားၾကားၿပီးေနာက္ပဥၥ၀ဂၢီငါးပါးလံုး

ရဟႏၱာ ျဖစ္ၾကသည္။ ဘုရားအပါအ၀င္  လူသား၆ဦးရဟႏၱာ ျဖစ္ၾကသည္။ယသမေထရ္အစရွိေသာလူသား

၅၅-ဦးရဟန္း၀တ္ၿပီးေနာက္ရဟန္းတရားအားထုတ္သျဖင့္မဂ္ဖုိလ္ေပါက္ရဟႏၱာအျဖစ္သုိ႔ေရာက္ရွိျပန္သည္။

ထုိႏွစ္ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ မတုိင္ခင္ကာလအေတာအတြင္းလူသား၆၁ဦးတုိ႔ရဟႏၱာျဖစ္ႏွင့္ေနၾကေပၿပီ။
  ထုိသုိ႔ရဟႏၱာ ေျခာက္က်ိပ္တစ္ပါး ေပၚထြန္းလာေသာအခါတစ္ေနရာတည္းတြင္စုေ၀းမေနၾကဘဲနယ္လွည့္

သာသနျပဳၾကရန္ ျမတ္ဗုဒၶကမိန္႔ၾကားသည္။သုိ႔ျဖင့္ ေန႔မအား၊ညမနားရဟန္းေတာ္မ်ားခရီးထြက္ကာ ျမတ္ဗုဒ
ၶေဒသနာေတာ္ကို ျပန္႔ပြားေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

က်မ္းကုိး-
၁။ ၀ိနယပိဋက၊ မဟာ၀ါ ပါဠိေတာ္၊ အဌကထာ၊ မဟာခႏၶက၀ဂ္
၂။ သာသနာ၀ံသက်မ္း

၀ါဆိုသကၤန္းအေၾကာင္း
  
ဝါဆုိသကၤန္းရဲ႕ မူရင္းအေခၚက မုိးေရခံသကၤန္းဆုိတဲ့ အေခၚအေဝၚပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ပါဠိလုိေတာ့ ဝႆဝါသိက စီဝရ၊ ဒါမွမဟုတ္ ဝႆိကသာဋိက စီဝရလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ခုေနာက္ပုိင္းေတာ့ 

ဒီမုိးေရခံ သကၤန္းဆုိတဲ့ အေခၚကုိအသုံးမျပဳၾကေတာ့ဘဲ ဝါဆုိသကၤန္းဆိုတဲ့အမည္နဲ႔ပဲတြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ 

အသုံးျပဳျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ဘယ္လုိပဲေခၚေခၚ  ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့  ဝါဆုိဝါကပ္ၾကတဲ့  ရဟန္းေတာ္မ်ား  

ဝါတြင္းကာလမွာသကၤန္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးခ်မ္းခ်မ္းသာသာျဖစ္ေစလုိၾကတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ ဒီသကၤန္းအလွဴဟာ မုိးတြင္းကာလမွာ အပုိအေနနဲ႔ လဲလွယ္ဝတ္႐ုံ အသုံးျပဳႏုိင္ဖုိ႔    ဘုရားရွင္ 

ခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဝိနည္းေတာ္နဲ႔ညီညြတ္တဲ့သကၤန္းအလွဴ ျဖစ္လုိ႔လည္း မြန္ျမတ္တဲ့     စီဝရဒါနအလွဴ   

 ျဖစ္ပါတယ္။ဒီဝါဆုိသကၤန္းအလွဴခြင့္ျပဳျဖစ္ခဲ့ရျခင္းရဲ႕အေၾကာင္းကဝိသာခါဒါယိကာမႀကီးရဲ႕ေတာင္းပန္

ေလွ်ာက္ထားမႈ႔ေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာျခင္း  ျဖစ္ပါတယ္။   တစ္ခါက ျမတ္စြာဘုရားရွင္  သာဝတၳိျပည္

 ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္တြင ္ သီတင္းသုံး ေနထုိင္ေတာ္မူခ်ိန္ ကၽြန္းႀကီး ေလးကၽြန္းလုံးမွာ  သဲသဲမဲမဲ 

မုိးႀကီးရြာသြန္းခဲ့ပါတယ္။ေလးကၽြန္းလုံး မုိးႀကီးရြာသြန္းတာျဖစ္တဲ့အတြက္ဘုရားရွင္ကရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ 

မုိးေရခံဖုိ႔၊ မုိးေရးခ်ိဳးဖုိ႔ ခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။အဲဒီအခ်ိန္က ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာသကၤန္းအပုိ  အလွဴခံခြင့္  

 မရွိၾကေသးတဲ့အတြက္ မုိးေရးခ်ိဳးတဲ့အခါ သကၤန္းအားလုံးကုိ ခၽြတ္ၿပီး မီးေမြးတုိင္း ဖေမြးတုိင္း  မုိးေရးခ်ိဳး

ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။       တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္   ဆုိသလုိ  အဲဒီေန႔မွာ ဘုရားအမႈးရွိတဲ့  သံဃာေတာ္မ်ားကုိ  

ဆြမ္းကပ္ဖုိ႔ ပင့္ေလွ်ာက္ထားတဲ့   ဝိသာခါ   ဒါယိကာမႀကီးကလည္း  အလုပ္အေကၽြး    တစ္ေယာက္ကုိ  

ဘုရားေက်ာင္းသြားၿပီးဆြမ္းကိစၥအေၾကာင္းၾကားဖုိ႔ ေစလႊတ္လုိက္ပါတယ္။   အလုပ္အေကၽြးဒကာမ ဟာ 

ေက်ာင္းေရာက္တဲ့အခါ   မုိးေရခ်ိဳးေနၾကတဲ့  ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိေတြ႕ၿပီး  ေက်ာင္းမွာ   ရဟန္းေတာ္မ်ား   

မရွိဘဲ  အဝတ္မဝတ္တဲ့  ဒိ႒ိတကၠဒြန္းေတြပဲ ေတြ႕ခဲ့ရေၾကာင္း     ဝိသာခါကုိ ျပန္ေျပာျပပါတယ္။ အေျခ

အေနအရပ္ရပ္ကုိသိေနတဲ့ ဝိသာခါကဉာဏ္နဲ႔  ဆင္ျခင္ၿပီး  ဒါဟာရဟန္းေတာ္မ်ား  မုိးေရးခ်ိဳးေနၾကတာ

ျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း၊ဒါေပမယ့္သဒၶါတရားနည္းသူမ်ားကတကၠဒြန္းမ်ားနဲ႔အထင္မွားႏုိင္ေၾကာင္းသေဘာေပါက္

ကာ  ျမတ္စြာဘုရားရွင္  ၾကြေတာ္မူလာတဲ့အခါ  ရဟန္းေတာ္မ်ား  အတြက္ ဝႆိကသာဋိက စီဝရေခၚ  

မုိးေရခံ သကၤန္းကုိ လွဴဒါန္းခြင့္ျပဳဖုိ႔ ေတာင္းပန္ ေလွ်ာက္ထားခဲ့ပါတယ္။ဒါကုိ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကလည္း 

ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္ ပညတ္ကာ မုိးေရခံသကၤန္း အလွဴခံမႈကုိ ခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး  

 ဒီေန႔အထိ  မုိးေရခံသကၤန္းေခၚ  ဝါဆုိသကၤန္း ကပ္လွဴျခင္း အစဥ္အလာ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ျခင္း  ျဖစ္ပါတယ္။
       
  မုိးေရခံ သကၤန္းေခၚ ဝါဆုိသကၤန္း ခြင့္ျပဳၿပီးတဲ့ ေနာက္ပုိင္းမွာ ဒီသကၤန္းကုိ လွဴဒါန္းမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး 

အခ်ိန္ကာလသတ္မွတ္ခ်က္အေၾကာင္းလည္း ေျပာဖုိ႔လုိလာပါတယ္။ဒီမုိးေရခံသကၤန္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးရဟန္း

ေတာ္မ်ားအေနနဲ႔ကုိယ္တုိင္ခ်ဳပ္လုပ္ၿပီးသုံးေဆာင္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ျပဳလုပ္ႏုိင္တဲ့ကာလကနယုန္လျပည့္ေက်ာ္

(၁)ရက္ေန႔ကစၿပီး မုိးေလးလကုန္တဲ့အထိ ရွားမွီခ်ဳပ္လုပ္ႏုိင္ပါတယ္။
    
ဒီေတာ့ ဝါဆုိသကၤန္း အလွဴနဲ႔ ကထိန္သကၤန္းအလွဴၿပီးေတာ့႐ုိး႐ုိးသကၤန္းအလွဴဘယ္လုိ

ကြာျခားလဲလုိ႔  ေမးစရာ ေမးခြန္းေတြလည္း  ရွိလာႏုိင္ပါတယ္။   ေယဘုယ်ေျပာရရင္ေတာ့   စီဝရဒါနေခၚ 

အဝတ္သကၤန္းအလွဴဟာ ေစတနာျပတ္ၿပီးလွဴဒါန္းမယ္ဆုိရင္အက်ိဳးတရားကအျပည့္အဝရၿပီးသားပဲ ျဖစ္ပါ

တယ္။ ဗုဒၶစာေပေတြမွာ  အဝတ္သကၤန္းကုိ    လွဴဒါန္းျခင္းဟာ= အဆင္းကုိလွဴဒါန္းရာ ေရာက္တဲ့အတြက္ 


႐ုပ္ရည္အဆင္းလွပျခင္းကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေၾကာင္း၊အျမင့္ျမတ္ဆုံးအေနနဲ႔သကၤန္းအလွဴကုိလွဴဒါန္းတဲ့သူဟာ 

 ဒကာေတြဆုိရင္ ဘုရားတစ္ဆူဆူအထံေတာ္မွာဧဟိဘိကၡဳ(ခ်စ္သားလာေလာ့)အေခၚခံရၿပီးအလြယ္တကူ 

ရဟန္းအသြင္ကုိ ရရွိေစကာ  မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္  ဝင္စံႏုိင္သလုိ၊   အမ်ိဳးသမီးေတြဆုိရင္လည္း ေလာကီအက်ိဳး   
အေနနဲ႔ အလြန္အဖုိးထုိက္တန္တဲ့မဟာလတာတန္ဆာကုိဝတ္ဆင္ျမန္းႏုိင္ၿပီး ေနာက္ပုိင္းဘုရားသာသနာနဲ႔ 

ႀကဳံေတြ႕ကာနိဗၺာန္ကုိမ်က္ေမွာက္ ျပဳႏုိင္တဲ့အထိအေထာက္အပံ့ကုိ ျဖစ္ေစေၾကာင္းစသျဖင့္ဖြင့္ဆုိရွင္းျပထား

တာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါကအမ်ိဳးအမည္ မကဲြျပားတဲ့ သကၤန္းအလွဴရဲ႕ အက်ိဳးေပးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
                  
 ဒါေပမယ့္ ကထိန္သကၤန္းတုိ႔၊ ဝါဆုိသကၤန္းတုိ႔ ဆုိတာကေတာ့ ကာလအပုိင္းအျခား သတ္မွတ္ၿပီး 

လွဴဒါန္းတဲ့   အလွဴေတြျဖစ္တဲ့အတြက္  စီဝရဒါနေခၚသကၤန္းအလွဴ  ေျမာက္႐ုံတင္မဟုတ္ဘဲ   

ကာလဒါနလည္း ေျမာက္တဲ့အတြက္အက်ိဳးတရားပုိၿပီးထူးျခားတယ္လုိ႔ ေျပာႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ကာလဒါနအလွဴရဲ႕သေဘာကအက်ိဳးေပးတဲ့အခါကုိယ္လုိတဲ့အခ်ိန္မွာလုိအပ္ခ်ိန္နဲ႔ကုိက္ညီတဲ့၊လုိအပ္ခ်ိန္ 

မွာလုိအပ္တဲ့အရာကုိ  အလြယ္တကူ  ရေစႏုိင္တဲ့ အက်ိဳးထူးကုိလည္း  ျဖစ္ေစတတ္ပါတယ္။    ၿပီးေတာ့ 

ဝါဆုိသကၤန္း အလွဴဟာ အၿမဲမျပတ္ ကုသုိလ္ျဖစ္ေစတဲ့ နိဗဒၶအလွဴ  (၇) မ်ိဳးထဲမွာ ပါဝင္တဲ့ ကုသုိလ္ျဖစ္ၿပီး 

ဒီကုသုိလ္ကုိ အၿမဲမျပတ္   ဆင္ျခင္ပြားမ်ားေနမယ္ဆုိရင္   ေသၿပီးေနာက္   ဒုတိယ  ဘဝမွာ 

အပါယ္မလားဘူးလုိ႔လည္း အ႒ကထာဆရာမ်ားက  

ဖြင့္ျပထားပါတယ္။နိဗဒၶဆုိတာအၿမဲမျပတ္ကုသုိလ္ျဖစ္ေစအပ္တယ္လုိ႔အဓိပၸါယ္ရၿပီး အဲဒီလုိ အၿမဲမျပတ္ 

ကုသုိလ္ျဖစ္ေစအပ္တဲ့ နိဗဒၶအလွဴ (၇)မ်ိဳးက
၁။ သရဏဂုံတည္ေနျခင္း
၂။ ငါးပါးသီလလုံၿခဳံေနျခင္း
၃။ စာေရးတံမဲအလွဴ လွဴဒါန္းျခင္း
၄။ လျပည့္လကြယ္ ၁၅ရက္ေန႔မ်ားမွာ လွဴဒါန္းတဲ့ ပကၡအလွဴ လွဴဒါန္းျခင္း
၅။ ဝါဆုိသကၤန္း ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းျခင္း
၆။ ေရတြင္းေရကန္ တူးေဖာ္လွဴဒါန္းျခင္း
၇။ ေက်ာင္းေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္းျခင္း တုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
     
  ဒီအလွဴေတြထဲက နံပါတ္ (၅)အလွဴဟာ ဝါဆုိသကၤန္းအလွဴျဖစ္ၿပီး ဒီခုႏွစ္မ်ိဳးထဲက တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကုိ 

စဲြၿမဲေအာင္ ထိန္းသိမ္းျပဳလုပ္ထားမယ္ဆုိရင္ ဒုတိယဘဝမွာ အပါယ္မလားဘူးလုိ႔ ဆုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
        
ဒီေနရာမွာ အထူးသတိျပဳရမွာက ဝါဆုိသကၤန္းအလွဴဟာ နိဗဒၶအလွဴေတြထဲ 

ပါေနတဲ့အတြက္ဒီဝါဆုိသကၤန္းအလွဴကုိလွဴထားလုိက္႐ုံနဲ႔အပါယ္မလားေတာ့ဘူးလုိ႔တထစ္ခ်  

 ေျပာလုိ႔မရပါဘူး။နိဗဒၶအလွဴ တစ္ခုခုကုိလုပ္ထား ေပမယ့္လည္း ဒီအလွဴထက္ တစ္ျခားအပါယ္လားေစတဲ့ 

အကုသုိလ္ေတြက အားႀကီးေနမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ အပါယ္လားႏုိင္ပါေသးတယ္။  တစ္ျခားအကုသုိလ္ေတြ 

မရွိဘူးဆုိရင္ေတာ့  ဒီနိဗဒၶအလွဴထဲက တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ျပဳလုပ္ထားသူဟာ 

အပါယ္မလားႏုိင္ဘူးလုိ႔ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ရွိေစေတာ့။ ေျပာခ်င္တာက 

ဝါဆုိရည္မွန္း ျမတ္သကၤန္းအေၾကာင္း ေျပာခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဝါဆုိသကၤန္းအလွဴဟာ  

 စီဝရဒါန အလွဴျဖစ္သလုိ   ကာလဒါန အလွဴလည္း ျဖစ္တဲ့အတြက္  ဒီသကၤန္းကုိ 

လွဴဒါန္းတဲ့သူေတြဟာ သကၤန္းလွဴရက်ိဳးအျပင္ အလုိရွိခ်ိန္မွာ လုိတာကုိ ရေစႏုိင္တဲ့ 

ကာလဒါန အက်ိဳးကုိလည္း ရရွိႏုိင္ၿပီး  အဝတ္သကၤန္းကုိ  လွဴဒါန္းျခင္းဟာ  အဆင္းကုိလည္း  

 လွဴဒါန္းရာ  ေရာက္တ့ဲအတြက္ ႐ုပ္ရည္အဆင္း လွပျခင္းနဲ႔ ျပည့္စုံႏုိင္ေၾကာင္း၊ 

 ပါရမီျပည့္ေျမာက္လုိ႔ ေနာက္ဆုံးေရာက္တဲ့ အခ်ိန္မွာလည္း သကၤန္းလွဴရတဲ့ အက်ိဳးအားေၾကာင့္ 

ရဟန္းဘဝကုိ အလြယ္တကူရရွိကာ မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္အထိမ်က္ေမွာက္

ျပဳႏုိင္ေၾကာင္းစသျဖင့္ ေျပာလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။လက္ေတြ႕အေနနဲ႔ဒီသကၤန္းလွဴဒါန္းတဲ့ကုသိုလ္ 

အေပၚမွာစဲြၿမဲတဲ့  စိတ္ထားနဲ႔  ကုသုိလ္တရားပြားၿပီး  တျခား အပါယ္လားေစမယ့္   အကုသိုလ္ 

တရားေတြကုိလည္း ေရွာင္ရွားထားမယ္ဆုိရင္  ေသၿပီးေနာက္ ဒုတိယဘဝမွာ   

အပါယ္တံခါးပိတ္ထားႏုိင္တဲ့ အက်ိဳးရလာဘ္ကုိ ရရွိခံစားေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္  အလွဴအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတဲ့ အထဲက ဝါဆုိရည္မွန္း ျမတ္သကၤန္း အလွဴဟာလည္း အျမတ္ဆုံး 

အလွဴေတြထဲက အေကာင္းဆုံးအလွဴ တစ္ခုျဖစ္တဲ့အတြက္ အေၾကာင္းစုံလုိ႔ လွဴဒါန္းခြင့္ႀကဳံတဲ့အခါ 

ဒီအျမတ္ဆုံး အလွဴတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ဝါဆုိသကၤန္းအလွဴကုိလည္းအဆင္ေျပတဲ့အခ်ိန္မွာအဆင္ေျပသလုိ 

ရည္မွန္းကာလွဴဒါန္းၾကည့္ၾကဖုိ႔တုိက္တြန္းရင္း

ဝါဆုိရည္မွန္း ျမတ္သကၤန္းအေၾကာင္း တစ္ေစ့တစ္ေစာင္း တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။

သကၤန္း ( ၉ ) မ်ိဳး
၁.   သင္းပိုင္ (ခါး၀တ္)
၂.   ဧကသီ (ကိုယ္ရံု)
၃.   ဒုကုဋ္ (နွစ္ထပ္သကၤန္း)
၄.   အိပ္ယာခင္း သကၤန္း
၅.   မ်က္နွာသုတ္ပု၀ါသကၤန္း
၆.   ပရိကၡရာေစာဠသကၤန္း (လက္သုတ္၊ေရစစ္ပု၀ါ)
၇.   နိသီဒိုင္ (ေနကထိုင္၊အခင္း)
၈.   မိုးေရခံသကၤန္း (မိုးေရခ်ိဳးေသာအခါ ၀တ္ရံုရေသာ သကၤန္း)
၉.   အမာလြမ္းသကၤန္း (အနာေပါက္သည့္အခါ အတြင္းခံသကၤန္း)
     ဤသကၤန္း (၉) မ်ိဳးတြင္ သင္းပိုင္ နွင့္ ဧကသီကို ဒြိစံု ဟုေခၚသည္။ သင္းပိုင္၊ ဧကသီ၊ ဒုကုဋ္ ဤသံုးမ်ိဳးကို တိစိ၀ရိတ္ (သကၤန္း ၃ ထည္) ဟုေခၚသည္။
ပရိကၡရာ (၈) ပါး
၁. သင္းပိုင္ (ခါး၀တ္သကၤန္း)
၂. ဧကသီ (အေပၚရံုသကၤန္း)
၃. ဒုကုဋ္ (နွစ္ထပ္အေပၚရံုသကၤန္း)
၄. သပိတ္
၅. သင္ဓုန္းဓါး
၆. အပ္
၇. ခါးပန္းၾကိဳး
၈. ေရစစ္
 ၀ိသာခါ ဒါယိကာမႀကီး ရရွိေသာ ဆု(၈)ဆု
၁.သံဃာေတာ္မ်ားအား အသက္ထက္ဆုံး ၀ါဆိုသကၤန္းလွဴဒါန္းခြင့္ရရွိျခင္း။
၂.အာဂႏၱဳ(ဧည့္သည္)ရဟန္းေတာ္မ်ားအား ဆြမ္းလွဴဒါန္းခြင့္ရရွိျခင္း။
၃.ခရီးသြားရဟန္းေတာ္မ်ားအား ဆြမ္းလွဴဒါန္းခြင့္ရရွိျခင္း။
၄.ဖ်ားနာေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားအား ဆြမ္းလွဴဒါန္းခြင့္ရရွိျခင္း။
၅.လူနာေစာင့္ ရဟန္းအား ဆြမ္းလွဴဒါန္းခြင့္ရရွိျခင္း။
၆.ဖ်ားနာေသာရဟန္းအား ေဆးလွဴဒါန္းခြင့္ရရွိျခင္း။
ရ.ဖ်ားနာေသာရဟန္းအား ယာဂု(ဆန္ျပဳတ္)လွဴဒါန္းခြင့္ရရွိျခင္း။
၈.ရဟန္းမိန္းမမ်ားအား ေရသႏုပ္သကၤန္း လွဴဒါန္းခြင့္ရရွိျခင္း။
သကၤန္းလွဴဒါန္းသျဖင့္ ရရွိႏုိင္ေသာ အက်ဳိး(၁၀)မ်ဳိး
 ၁.ေရႊေရာင္အဆင္းရွိေသာကိုယ္ကို ရရွိျခင္း။
 ၂.မွက္ေျခာက္ ၀က္ၿခံကင္း၍ သန္းရွင္းေသာကိုယ္ကို ရရွိျခင္း။
 ၃.အရပ္မ်က္ႏွာမ်ားကို ကိုယ္ေရာင္ကိုယ္၀ါျဖင့္ ေတာက္ပေစႏုိင္ျခင္း။
 ၄.ပူပန္မႈ႔ကင္းေသာကိုယ္ကုိ ရရွိျခင္း။
 ၅.ႏုညံ့သိမ္ေမြ႕ေသာ ကိုယ္ကို ရရွိျခင္း။
 ၆.အလိုရွိလွ်င္ အဖိုးထိုက္တန္ေသာ အ၀တ္အထည္တို႔ကို ရရွိျခင္း။
 ရ.အထူးထူး ဆန္းၾကယ္ေသာ အေရာင္အေသြးစုံေသာ အ၀တ္အထည္တို႔ကို ရရွိျခင္း။
 ၈.ႏုိင္ငံျခားျဖစ္ ပိုးထည္ ၀ါထည္ သားေမႊး အ၀တ္အထည္တို႔ကို ရရွိျခင္း။
 ၉.ပေဒသာပင္၌ ျဖစ္ေသာ အ၀တ္အထည္တို႔ကို ရရွိျခင္း။
၁၀.ေနာက္ဆုံးဘ၀၌ ဧဟိဘိကၡဳ ရဟန္းအျဖစ္သို႔ေရာက္ရွိၿပီး နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ျခင္း။
                                                                  ဒသိေမ ဘိကၡေ၀ စီ၀ရ ဒါေနန အာနိသံသာ... (ဓမၼပဒပါဠိေတာ္)
   သကၤန္းလွဴရ ျမတ္ဒါန
ေရႊေရာင္အဆင္း              ညစ္ေၾကးကင္း၍
ျဖစ္ျခင္းကိုယ္တြင္     သန္႔ၾကည္စင္၏
ခပ္သိမ္းအရပ္         ထြန္းလင္းလတ္၍
မျပတ္ကိုယ္မွာ                 အေရာင္ျဖာ၏
ပူပင္ကင္းထ           ၿငိမ္းေအးျမ၍
ဘ၀ဆုံးတိုင္           ခ်မ္းသာႏုိင္၏
အလိုရွိျပန္             ေထာင္တန္ပုဆိုး
အက်ဳိးတညီ           ရ၍တည္၏
ေရႊ၀ါေရာင္ဆင္း               နီလႊင္၀င္းပ
ေခါမတိုင္းျဖစ္         ပုဆိုစစ္ကို
က်ဳိဆက္ျမန္စြာ                ရႏုိင္ပါ၏
ပေဒသာျဖစ္           ပုဆိုးစစ္ႏွင့္
ဆုံးလစ္လြန္စြာ                ဘ၀မွာတည္း
ရခဲဧဟိ                        ဘိကၡဳထိေအာင္
အက်ဳိးေဆာင္သည္    ႀကံေဆာင္ အားထုတ္ႏုိင္ၾကေစသတည္း။

No comments:

Post a Comment